Skip to main content

Vi utvikler forretningskonsepter med digitale løsninger

Nettsider til Framo

Pumping performance

Nettsider til Framo

Framo er godt kjent gjennom filantropen Trond Mohn som har donert betydelige summer til veldedighet og prosjekter, men er du en skipsreder så er det pumper Framo er mest kjent for. Nettsidene til en verdensledende leverandør av pumpesystemer skal gi merkevarebygging på nett og bidra til å øke salget.

Kunden
Framo AS er en ledende global leverandør av systemer og løsninger for flytende lasthåndtering og offshore-pumping. Med over 50 års erfaring har Framo bygget seg et omdømme for kvalitet og innovasjon innen olje- og gassindustrien. Selskapets avanserte teknologi brukes til lasting og lossing av olje- og gassprodukter, samt til andre maritime og offshore-applikasjoner. Framo er kjent for å tilby skreddersydde løsninger som møter kundens unike behov, samtidig som de fokuserer på effektivitet, pålitelighet og sikkerhet. Med sitt globale nettverk av eksperter og servicepunkter er Framo en pålitelig partner for industrien.

Utfordring og løsning
Designet til dagens nettsider er utviklet av byrået Pyramid i Sverige. Digitrolls oppgave var å implementere å programmere funksjoner, utvikle innholdsblokker og implementere designet i valgt publiseringsløsning EpiServer (i dag Optimizely). 

Dette leverte vi:

Prosessledelse

Prosessledelse

Brukerinnsikt og brukeropplevelse

Brukerinnsikt/
brukeropplevelse

Grafisk design

Digitalt design

Innholdsdesign

Innholdsdesign

Frontend og backend utvikling

Frontend og backendutvikling

Viktige krav til nye nettsider

Når Framo AS skulle utvikle nye nettsider, var det flere viktige hensyn de tok:

Framo hadde spesifikke krav og forventninger når det gjaldt utviklingen av nye nettsider. Her er noen av deres krav og forventninger:

  1. En solid leverandør og webpartner:
    Framo stilte store krav til Digitrolls soliditet og kompetanse på å utvikle og drifte webløsninger.

  2. Profesjonell design:
    Framo AS har alltid krav om et profesjonelt og tiltalende webdesign som er i tråd med deres merkevare og omdømme.

  3. Responsivt design:
    Nettsiden må være responsiv for å tilpasses ulike enheter, inkludert desktop, nettbrett og mobiltelefoner.

  4. Sikkerhet:
    Selskapet har strenge sikkerhetskrav for å beskytte nettsiden og brukernes data mot trusler og angrep. Derav vil f.eks. en Microsooft- basert teknlogi være å foretrekke.

  5. Ytelse:
    Nettsiden må være rask og ha optimal ytelse for å gi en god brukeropplevelse og forbedre søkemotorrangeringer.

  6. Klar og tydelig informasjon:
    Nettsiden må presentere klar og relevant informasjon om selskapets produkter, tjenester, kontaktinformasjon og eventuelle nyheter.

  7. Søkemotoroptimalisering (SEO):
    Framo AS forventer at nettsiden er optimalisert for søkemotorer for å forbedre synlighet i søkeresultater. 

  8. Enkel navigasjon:
    Brukere skal enkelt kunne finne det de leter etter på nettsiden uten unødvendige komplikasjoner.

  9. Oppdatert innhold:
    Nettsiden bør inneholde oppdatert og relevant innhold som holder besøkende engasjerte. 

  10. Kontaktmuligheter:
    Det skal være enkle måter for besøkende å kontakte selskapet, for eksempel gjennom kontaktskjemaer eller oppgitte kontaktinformasjon.

  11. Analyse og sporing:
    Implementering av analyseverktøy for å spore nettstedets ytelse og besøksstatistikk.

Trenger du en rådgiver og diskusjonspartner i utvikling av digitale løsninger?

I den digitale hverdagen så er mulighetene uendelige i forhold til digitalisering. Vinnerne blir de som setter det over i praksis.

Kontakt oss på tlf. +47 55 27 30 40

Back to top