B2B- netthandel har hatt stor vekst de siste årene, godt hjulpet av pandemien og den digitale modenheten til innkjøpere og beslutningstakere.
I dag er det B2B- omnikanal som gjelder. Tradisjonell B2B- salg (ansikt-til-ansikt), remote (telefon, videomøter) og selvbetjening (B2B- netthandel, portaler, mobil APP) er alle en viktig kombinert del av en smidig kundeopplevelse.
Kundene bruker forskjellige salgskanaler i de ulike fasene av kundereisen.
I gjennomsnitt skjer 30% av all B2B- handel i dag gjennom netthandel, men i bedrifter hvor "millennials" er innkjøpere er andelen hele 70%.
Vi i Digitroll pleier å spørre våre kunder hvem de tror blir beslutningstakere for bedriftens produkter og tjenester om 5 år. Mest sannsynlig er millennials allerede beslutningstakere, om 5 år er det den enda "verre" generasjon Z som står for beslutningene. De som er født med smarttelefonen i hånden. B2B- omnikanal kommer bare til å bli viktigere og viktigere.
Agenda B2B- webinar:
Vi ser frem til et interessant webinar.
ECIT er Visma eksperter som benytter sin bransjekompetanse fra krevende byggevare- og næringsmiddelkunder til å berike avanserte nettbutikkintegrasjoner for Visma ERP- systemer.
Digitroll er rene nettbutikk- eksperter og utviklet første nettbutikk integrert med den gang Rubicon allerede i 2001. Gjennom over 15 år har vi samarbeidet med Isonor og utviklet netthandel med integrasjoner mot diverse Visma ERP- systemer.
Paneldeltakere