Skip to main content

Nettbutikk til frilufts- og sportsforretninger

Nettbutikk til Olympia Sport

Digitroll har samarbeid et med Olympia sport om netthandel siden 2015. Vi er ekstremt på deres side.

Nettbutikk for sport med kjempesuksess

Siden 2015 har Digitroll vært samarbeidspartner til sportsforretningen Olympia sport på nettbutikksatsingen deres. Nettomsetningen deres har doblet seg hvert år siden 2015.

Som mange andre innen Retail bransjen, startet Olympia Sport med en fysisk butikk, deretter skjønte de at nettet ble en mer og mer viktig handelsplass.

Daglig leder, Truls Aabol, sier: "-Den fysiske butikken kom først, så skjønte vi at vi hadde et marked langt utenfor Vestfolds grenser. For noen år siden fikk vi på plass en nettbutikk fra Digitroll, som relativt raskt ble veldig lønnsom for oss. I dag kommer omtrent 50% av omsetningen vår fra nettbutikken. I tillegg har vi fått det godt til med at nettbutikken fungerer som en innkaster til fysisk butikk og omvendt. Vi skjønte tidlig at vi måtte bli gode på omnikanal-tankegang."

Omsetningen til Olympia Sport har økt med mange tusen prosent, og de regnes som en av de mest lønnsomme sportsbutikkene i Norge.

Utfordring-
Olympia Sport er en sportsforretning med alt fra ski, skiutstyr, løpesko, kajakk, sykler og bekledning m.m. i en ny flott butikk i Tønsberg. Den gang i 2015 hadde Olympia sport nettbutikk som omsatte for noen hundre tusen. Organisasjon, produktutvalg og Digitroll som samarbeidspartner gav potensiale for vekst. Og vekst ha det vært.  

Konkurransedyktig -
Digitroll er konkurransedyktig på pris og vi leverer raskt med høy kvalitet.

Integrasjon mot kassen
- Digitroll er integrasjonseksperter og sørget for å effektivisere administrasjonen av nettbutikken til Olympia Sport. Nettbutikken har hele tiden fra 2015 vært integrert mot butikkdatasystemet BestValue

Mye standard funksjonalitet - Olympias nettbutikk bruker et ferdig nettbutikk-  rammeverk som er en komplett nettbutikkløsning med mye standard funksjonalitet.

Høy fleksibilitet - Olympia Sport begynte med et ferdigutviklet maldesign i sin siste nettbutikk, et maldesign som vi har forbedret og gjort til det designet Olympia Sport ønsket.

Nettbutikk og design utviklet for Olympia Sport

Hoka-
Du finner ingen med større utvalg og kompetanse på Hoka sko i Norge.  Kanskje det også har bidratt til at Olympia er den butikken som selger mest Hoka- sko i Europa. 

Lage det kunden vil ha-
Mye av Olympiasport.no er standard løsning ut-av-boksen, men behind the scenes har vi lagt til både merselgende moduler og laget nye funksjoner som kunden ville ha. Vi lager nemlig det du som kunde vil ha. 

Dobler omsetningen hvert år

Digitroll-kunde Olympia Sport har doblet omsetningen årlig siden de fikk nettbutikk i 2015. – Det har vært hardt arbeid, men Digitroll har bidratt til at vi har en velfungerende nettbutikk, sier daglig leder Truls Aabol.

Olympia Sport har fysisk butikk i Tønsberg, og nettbutikk levert fra Digitroll.

Besøk gjerne nettbutikken her

– Digitroll har levert en god nettbutikk til oss, og er flinke til å følge oss opp. Der vil jeg rette en stor takk til kundeansvarlig i Digitroll, Arnstein Raunehaug, og hans dyktige kolleger som er løsningsorienterte og gode til å se våre behov.

– Digitroll skal ha en del av æren for at vi har økt omsetningen med millioner, sier daglig leder hos Olympia Sport, Truls Aabol.

Vil du ha en lønnsom nettbutikk fra Digitroll? Kontakt oss her

Startet med fysisk butikk
Som så mange andre innen retailbransjen, startet Olympia Sport opp med en fysisk butikk. For noen år siden skjønte de at nettet mer og mer ble en viktig handelsplass.

Den fysiske butikken kom først. Så skjønte vi at vi hadde et marked langt ut Vestfolds grenser. For noen år siden fikk vi på plass en nettbutikk fra Digitroll, som relativt raskt ble veldig lønnsom for oss.

– Men: alt er relativt. Det tok noen år før vi begynte å tjene penger. Å starte nettbutikk er ingen "quick fix" om du vil tjene penger. Det tar tusenvis av timer og er veldig hardt arbeid. Men for oss har det lønt seg på sikt.

– I dag kommer omtrent 50 prosent av omsetningen vår fra nettbutikken. I tillegg har vi fått det godt til med at nettbutikken fungerer som en innkaster til fysisk butikk. Og selvsagt også andre veien. Vi skjønte tidlig at vi måtte bli gode på omnikanal-tankegang, sier daglig leder Truls Aabol.

Dette leverte vi:

Prosessledelse

Prosessledelse

Grafisk design

Digitalt design

Innholdsdesign

Innholdsdesign

Frontend og backendutvikling

Frontend og backendutvikling

Teknologi levert til nettbutikken Olympiasport.no

nopCommerce eCommerce- løsning(CMS)
All backend og frontend utvikling
Opprinnelig en NOP- Templates designmal, men den har fått mange egne tilpasninger
Clerk.io (AI søk og personifisering
Klarna betalingsløsning 
Pakkevarebygger
nShift (EDI)
Best Value/HIP (integrasjon POS)
Drift hos Digitroll m. partner Bitpro
GA4 (Analytics) 

Kontakt oss

Er du som oss i Digitroll? Opptatt av tall og sikre IT-løsninger? Trygghet på at nettsider og din nettbutikk virker, da tar vi gjerne et møte om forbedring av din nettsatsing. 

Kontakt oss

Kontakt oss gjerne hvis du har et prosjekt i tankene.

Back to top