Simple checkout plugin / modul for å forenkle bestillingsprosessen for dine faste B2B- kunder
Denne pluginen eller modulen er utviklet for å gjøre utsjekksprosessen enklere for kunder som ønsker å bestille varer i nettbutikken din basert på nopCommerce-plattformen. I stedet for å bli ledet gjennom flere trinn i en vanlig nettbutikk- utsjekkingsprosess fjerner denne pluginen unødvendige steg og forenkler hele bestillingsarbeidet.
Typiske trinn som å velge frakt- og leveringsadresse er fjernet fra utsjekken for å effektivisere prosessen i Simple checkout. Dette gjør modulen spesielt brukervennlig for B2B-kunder, hvor faktura- og leveringsadressen allerede er angitt (synkronisert fra) i ERP-systemet og ikke trenger å endres av kunden.
Det er viktig å merke seg at denne modulen kun kan brukes av kunder som sender/synkroniserer komplett faktura- og leveringsadresse fra sine ERP- eller POS-systemer til nettbutikken. Noen felter i utsjekkingsprosessen, som fornavn, etternavn og e-post, er obligatoriske og kan ikke fravikes. Validering av andre felt i utsjekken kan deaktiveres, men de nevnte tre feltene må være fylt ut.
Under utsjekken blir mao informasjonen fra ERP-/POS-systemet brukt, og kunden skal ikke ha mulighet til å endre frakt- eller leveringsadressen. Når kunden trykker på "Gå til betaling" fra handlekurven, blir de umiddelbart tatt til et oppsummeringsbilde av ordren.
I bildet over vises frakt- og leveringsadressen som er blitt synkronisert fra ERP-/POS-systemet. Kunden trenger bare å bekrefte ordren ved å trykke på "Bekreft og send ordre", hvorpå ordren blir sendt til ERP-/POS-systemet for videre behandling.
Det er viktig å merke seg at adressedata som er overført fra ERP-/POS-systemet ikke kan endres av kunden i nettbutikken (er definert av data nettbutikken for fra ERP- systemet).
Denne Simple checkout modulen er implementert teknisk som en "betalingsmodul", så den kan ikke brukes sammen med andre betalingsmetoder. Videre støtter den ikke valg av fraktmetode i utsjekken, men benytter seg av en forhåndsdefinert standard.
Kunden eller nettbutikkeieren vil motta en e-postbekreftelse fra nettbutikken når ordren er lagt inn, noe som gir ekstra trygghet og sikrer at alle bestillinger blir behandlet effektivt.
Siste nytt
06.11.2024
Utviklingen av B2B-netthandel i et hybridsalgsperspektiv
B2B-omnichannel og hybrid salg er i ferd med å definere fremtiden for B2B-handel
06.09.2024
Ny nettbutikk til Suser i sivet
Nettsuksessen Suser i sivet får snart ny nettbutikk
03.09.2024
Digitroll er Miljøfyrtårn- sertifisert
Bærekraft og Miljøfyrtårn-sertifisering hos Digitroll
Kontakt meg for mer informasjon om rask utsjekk og Digitrolls løsninger for B2B- netthandel.
Er du som oss i Digitroll? Opptatt av tall og sikre IT-løsninger? Trygghet på at nettsider og din nettbutikk virker, da tar vi gjerne et møte om forbedring av din nettsatsing.