Effektivisering av B2B- bestillinger til lager gjennom ScannAPP B2B
B2B- netthandel for oss i Digitroll handler om å effektivisere kundenes hverdag. Hvordan kan man effektivisere standard innkjøp til en butikk eller lager vha et enkelt og effektivt verktøy.
Med mål om å gjøre det raskere og enklere for forhandlere og detaljister å kjøpe inn varer til butikken, har vi derfor i samarbeid med et selskap som er ledende eksperter på lagerstyring utviklet en innovativ funksjon som reduserer tiden man bruker på bestille inn varer med over 90%.
Metoden er å forenkle bestillingsprosessen ved å tillate bruk av mobiltelefoner til å skanne eller søke opp varer, som deretter legges i handlekurven direkte i en Digitroll B2B-nettbutikk. Gjennom en app på mobilen kan innkjøperen skanne QR- eller strekkoder på hyllene i butikken eller på lageret, hvor varene deretter legges automatisk i handlekurven i nettbutikken.
Ved å bruke mobiltelefonen reduseres feilprosent med skannere som ikke virker, innkjøp av utstyr mens det effektiviserer og gir nøyaktig informasjon til innkjøperen men han går rundt og skanner koder på hyllekanter osv..
Vi har valgt å utvikle en mobilapp i stedet for andre "scanning verktøy". Fordi en mobil er svært tilgjengelig og har gjennom våre tester vist seg å være uovertruffen i økonomi, effektivitet og brukervennlighet.
ScannAPP B2B- mobilløsning
ScannApp B2B leveres med en sømløs sømløs integrasjon mot en Digitroll B2B- nettbutikk. Det gir en brukervennlig opplevelse der kunder enkelt kan skanne eller søke opp varer fra hyller på butikken eller lageret. Ved å legge varene i handlekurven gjennom mobilen, vil ordrene umiddelbart legges til nettbutikken og deretter sendes videre til det bakenforliggende ERP-systemet for behandling. F.eks. Visma.net/NXT eller Dynamics Business Central.
Funksjonen er integrert ved hjelp av en egen Lager- API-plugin som tilbyr flere viktige funksjoner:
1. Autentisering av API:
Sikker utveksling av data mellom systemene.
2. Eksport av varer til applikasjonen:
Vareinfo, inkludert EAN-koder, for skanning i appen.
3. Kundeautentisering:
Verifisering av kunde ved innlogging, basert på mobilnummer.
4. Prisoppslag:
Live-priser basert på handlekurvens innhold.
5. Ordreopprettelse:
Generering av ordre med tilstrekkelig informasjon for overføring til ERP.
6. Utskrift av labels:
Mulighet for utskrift av QR-kodeetiketter.
Brukerfordeler med ScannApp B2B:
Effektivitet:
Denne løsningen sparer tid og forenkler bestillingsprosessen, slik at innkjøpere (forhandlere og detaljister) kan bruke mindre tid på administrasjon og mer tid på salg.
Nøyaktighet:
Ved å bruke QR- eller strekkoder, reduseres feil i bestillingene, noe som bidrar til å forbedre nøyaktigheten og påliteligheten til lagerbeholdningen.
Fleksibilitet:
Kundene har nå muligheten til å bestille varer når som helst og hvor som helst ved hjelp av deres mobiltelefon, noe som gir økt fleksibilitet og tilgjengelighet.
Ad ons:
Vi ser også på fremtidige muligheter for å integrere ytterligere funksjoner som varetelling, hurtigliste for tidligere bestilte varer, og forslag til tilhørende produkter for å gjøre bestillingsprosessen enda mer effektiv og intuitiv. Med denne spennende utviklingen, tar Digitroll et enda et steg mot å skape kundeverdier for våre kunder.
Siste nytt
03.12.2024
Effektiv omnikanal med minimal bemanning
Nøkkelen til Princess' effektive omnikanal ligger i bruken av robuste og integrerte systemer
06.11.2024
Utviklingen av B2B-netthandel i et hybridsalgsperspektiv
B2B-omnichannel og hybrid salg er i ferd med å definere fremtiden for B2B-handel
06.09.2024
Ny nettbutikk til Suser i sivet
Nettsuksessen Suser i sivet får snart ny nettbutikk
Kontakt meg for mer informasjon om Digitrolls løsninger for netthandel og nettsider.
Er du som oss i Digitroll? Opptatt av tall og sikre IT-løsninger? Trygghet på at nettsider og din nettbutikk virker, da tar vi gjerne et møte om forbedring av din nettsatsing.