Skip to main content

Kundeklubb øker salg og lojalitet, og gjør det enklere for deg

Nettbutikk med Diller lojalitetsprogram

Kundelojalitet på nett – der 80% av dine fremtidige inntekter kommer fra

Kundeklubb øker salg og lojalitet, og gjør det enklere for deg

Nettbutikk med Diller lojalitets- program

Kundelojalitet på nett – der 80% av dine fremtidige inntekter kommer fra

Optimal kundelojalitet og vekst: Dillers kundeklubb og lojalitetsplattform som nøkkelen for netthandel og fysisk butikk.

I dag går som vi vet salgskanalene netthandel og fysiske butikker hånd i hånd. For å lykkes med omnikanal handler det nå som alltid å finne innovative måter å styrke kundelojalitet og skape en sømløs opplevelse for forbrukerne. Dillers kundeklubbløsning - også kalt "venneklubb", er en slik kraftig ressurs for detaljister som ønsker å knytte sine netthandels- og fysiske butikkmiljøer på en måte som ikke bare øker salg, men også bygger varige bånd med kundene.

Vi i Digitroll kan levere en integrasjon mot lojalitetsplattformen Diller som styrker kundenes lojalitet til din butikk.

  1. Helhetlig kundeengasjement:
    Dillers lojalitetsprogram gir detaljister muligheten til å skape et helhetlig kundeengasjement på tvers av salgskanaler. Enten kundene handler på nett eller besøker den fysiske butikken, kan kundeklubben tilby eksklusive fordeler, rabatter og opplevelser som bygger lojalitet uavhengig av kanalplattform.

  2. Forbedret kundelojalitet:
    Lojalitetsprogrammer som Diller gir insentiver for gjentatte kjøp, noe som styrker forholdet mellom detaljisten og kundene. Dette fører til høyere kundelojalitet på tvers av alle salgskanaler.

  3. Eksklusive tilbud:
    Kundeklubben åpner dørene for eksklusive tilbud og rabatter på tvers av salgskanaler. Dette betyr at kunder som handler online kan nyte fordeler i den fysiske butikken og omvendt. Det skaper en synergisk og ekte omnikanal- opplevelse som oppmuntrer kundene til å utforske begge kanalene.

    Og viktigst, kunden har alltid nett, og husk at nettbutikken er en mega- kundeinnkaster til din fysiske butikk.

  4. Automatisk GDPR- samtykke:
    Medlemmer av kundeklubben avgir automatisk sitt GDPR- samtykke. Gjør det enklere for butikken å kommunisere med kunden og levere den informasjonen kunden ønsker å motta.

    Les mer om kundeklubb og GDPR

  5. Click-and-Collect:
    Dillers klubbløsning støtter Click-and-Collect-funksjonalitet, som lar kundene enkelt bestille online og hente varene i den fysiske butikken. Dette skaper bekvemmelighet for kundene samtidig som det øker trafikken i den fysiske butikken. Har du først kunden i den fysiske butikken åpner det muligheten for mersalg og personlig service som kunden ofte foretrekker.

  6. Datainnsamling og analyse:
    Diller kundeklubb gir verdifulle data om kundeadferd. Ved å analysere disse dataene får detaljisten innsikt i kundenes preferanser og kan tilpasse markedsføringen og tilbudene på tvers av kanaler for å maksimere effektiviteten.

  7. Målrettet markedsføring:
    Med innsikt fra lojalitetsprogrammet kan detaljisten målrette markedsføringen basert på individuelle kundebehov og preferanser. Dette resulterer i mer effektive kampanjer og bedre ROI.

  8. Personlig tilpasning og kundeservice:
    Gjennom lojalitetsløsningen kan detaljister samle data om kunders preferanser og kjøpshistorikk. Denne innsikten gir grunnlag for personlig tilpasning av tilbud og opplevelser. Detaljister kan også tilby eksklusiv kundeservice til klubbmedlemmer for å øke tilfredsheten.

  9. Eksklusive arrangementer og produktslipp:
    Hva med å arrangere eksklusive hendelser og produktlanseringer for klubbbmedlemmene. Dette skaper en følelse av fellesskap, merkevaretilknytningen, og gir medlemmene en følelse av å være en del av noe spesielt, noe som kan oversettes til økt lojalitet og positive omtaler.

  10. Positiv munn-til-munn reklame:
    Kunder som drar nytte av lojalitetsfordelene, har en tendens til å dele sin positive opplevelse med andre. Dette kan føre til økt trafikk og salg både online og offline. Kundeljalitet er nemlig der 80% av dine fremtidige inntekter kommer fra. 

  11. Effektiv ordrebehandling og lagerstyring:
    Dillers venneklubb bidrar også til effektiv ordrebehandling og lagerstyring. Integreringen mellom netthandelsplattformen og POS/ERP- løsningen til den fysiske butikken sikrer at beholdningen er nøyaktig og at ordre behandles sømløst, uansett hvor kunden velger å handle. 

  12. Konkurransefortrinn:
    Et velfungerende lojalitetsprogram gir detaljisten et konkurransefortrinn ved å tilby noe ekstra og skape en differensieringsfaktor som kan tiltrekke seg og beholde kunder i et konkurransedyktig marked.

Konklusjon: For detaljister som ønsker å skape en tverrkanals opplevelse som kombinerer det beste fra netthandel og fysiske butikker, er Dillers Klubbløsning en nøkkelfaktor. Den ikke bare øker kundelojalitet og engasjement, men den gir også detaljister verktøyene de trenger for å lykkes i en stadig skiftende detaljhandelslandskap.

Ved å omfavne denne løsningen, kan detaljister bygge sterke broer mellom deres digitale og fysiske tilstedeværelse, og dermed skape en helhetlig og givende handelsopplevelse for kundene.

Lyst å vite mer?

Lyst å vite mer hva en Digitroll nettbutikk med Diller kan gjøre for din butikk. Kontakt meg gjerne.

Patrick Dahl
Patrick Dahl
Daglig leder/ Siv.øk NHH

Siste nytt

03.12.2024

Effektiv omnikanal med minimal bemanning

Nøkkelen til Princess' effektive omnikanal ligger i bruken av robuste og integrerte systemer

06.11.2024

Utviklingen av B2B-netthandel i et hybridsalgsperspektiv

B2B-omnichannel og hybrid salg er i ferd med å definere fremtiden for B2B-handel

06.09.2024

Ny nettbutikk til Suser i sivet

Nettsuksessen Suser i sivet får snart ny nettbutikk

Kontakt oss

Er du som oss i Digitroll? Opptatt av tall og sikre IT-løsninger? Trygghet på at nettsider og din nettbutikk virker, da tar vi gjerne et møte om forbedring av din nettsatsing. 

Kontakt oss

Kontakt oss gjerne hvis du har et prosjekt i tankene.

Back to top