Skip to main content

Hvordan finner B2B- kundene varene de vil kjøpe?

Det finnes flere måter kunder søker etter varer i en nettbutikk, og for B2B- nettbutikken er hovedfokuset å skape verdifulle opplevelser for sine kunder. Dette innebærer å forenkle og effektivisere kundenes forretningsprosesser når de utforsker og handler i B2B-nettbutikken.

Fem effektive måter kunder søker etter varer i en Digitroll B2B- nettbutikk

For B2B- nettbutikken er målet klart - å skape uovertrufne kundeopplevelser. Dette innebærer å forenkle og effektivisere kundenes forretningsprosesser når de navigerer og handler i B2B-nettbutikken. Samtidig ønsker nettbutikkeier å bygge sterke digitale relasjoner med kundene sine, spesielt med tanke på den voksende andelen millenials og snart også generasjon Z som nå er beslutningstakere og innkjøpere på nett.

 

Kundeverdi nummer 1: Min side
En av nettbutikkens mest verdifulle tjenester er "min side". Gjennom vår integrasjon med Dynamics 365 Business Central, Dynamics NAV, Visma.net, Visma NXTT, Visma Global etc. kan vi gi kundene dine en unik innsikt i all sin historikk, og effektivisere hvordan kundene gjør nye bestillinger. Her finner kundene ikke bare all informasjon om hva B2B- nettbutikken har om dem, men mest av alt all info som ligger på kunden i nettbutikkens/B2B- selgers ERP- system. Det er f.eks. alle tidligere kjøp/fakturaer uavhengig av kanal, avtalte priser og rabatter, produkthistorikk, og mye mer.

For eksempel, med bare to klikk på "min side" kan kundene enkelt finne tidligere kjøpte varer og gjøre rebestilling. Dette gir en betydelig merverdi, og hvis dette gjøres riktig, kan det bygge solide barrierer mot konkurrenters løsninger.

  1. "Min side" - alt på ett sted
    For mange av våre faste kunder blir "min side" deres primære plattform. Her finnes all historikk, ikke bare fra nettbutikken, men også alle kundens transaksjoner i det bakenforliggende ERP- systemet (f.eks. Visma eller Business Central), og dataene kan vises i sanntid.



    - Innlogging for avtalte priser: Vår integrasjon med de fleste ERP- systemer gir sanntidsvisning av avtalte kunde- og varepriser.

    - Individuelle påloggingskontoer: Hver kontaktperson i selskapet får sin egen pålogging.

    - Finn tidligere fakturaer: En enkel søkefunksjon gir tilgang til tidligere fakturaer, inkludert de som ikke er knyttet til nettbutikken.

    - Skriv ut tidligere fakturaer: Enkelt utskrift av tidligere fakturaer.

    - Liste alle kjøpte varer: En fullstendig oversikt over alle kjøpte varer, ikke bare de fra nettbutikken.

    - Rebestille tidligere faktura: Legg varene fra en tidligere faktura i handlekurven og tilpass den etter behov.

    - Opprette innkjøpslister/plankjøp: Kunden kan opprette innkjøpslister eller plankjøpslister.

    Mer om min- side og muligheter→

  2. Surfe rundt i nettbutikken på kategorier:
    Kunder kan enkelt navigere gjennom nettbutikken ved å klikke på kategorier, og deretter blir produktene presentert i en standard boksvisning på kategorisiden.

  3. Filtersøk på kategorisiden
    Filtrering basert på egenskaper fra tilpassede eller standard felt på varekortet i ERP- systemet  gir kundene muligheten til å smalne ned søket til spesifikke alternativer.

    Filtersøk i en Digitroll nettbutikk


  4. AI-drevet søk i søkefeltet
    Vårt AI-drevne søkefelt gir rike søketreff, og bruker en teknologi levert av Hello Retail eller Clerk.io

    AI- søk i nettbutikk


  5. Hurtigkasse
    Vår Ajax-hurtigkasse gir kunden muligheten til å raskt søke etter varer ved hjelp av navn eller varenummer. De kan velge antall og legge varene direkte i handlekurven, noe som er nyttig når kunden skal kjøpe flere varer samtidig.

    Les mer om Hurtigkasse her→

Hurtigkasse i B2B- nettbutikk fra Digitroll


Ved å tilby disse fem effektive måtene å søke etter varer på, ønsker vi å gjøre handelen så enkel, praktisk og givende som mulig for våre kunder.

Vi er her for å hjelpe deg med dine B2B-behov, og vi forstår viktigheten av å tilby en førsteklasses nettbutikkopplevelse, spesielt når det kommer til millennials, som er kjent for deres krav om gode kjøpsopplevelser.

Siste nytt

06.11.2024

Utviklingen av B2B-netthandel i et hybridsalgsperspektiv

B2B-omnichannel og hybrid salg er i ferd med å definere fremtiden for B2B-handel

06.09.2024

Ny nettbutikk til Suser i sivet

Nettsuksessen Suser i sivet får snart ny nettbutikk

03.09.2024

Digitroll er Miljøfyrtårn- sertifisert

Bærekraft og Miljøfyrtårn-sertifisering hos Digitroll

Snakke med en ekspert?

Patrick Dahl
Patrick Dahl
Daglig leder/ Siv.øk NHH

Ønsker du en nye nettsider som er sikre, enkle og brukervennlige?

Digitroll hjelper deg med å bygge din merkevare på nett med gode nettsider og nettbutikk. Dette er hva vi mener betyr noe når man skal drive digital handel mellom bedrifter.

Kontakt oss på tlf. +47 55 27 30 40

Back to top