Fem effektive måter kunder søker etter varer i en Digitroll B2B- nettbutikk
For B2B- nettbutikken er målet klart - å skape uovertrufne kundeopplevelser. Dette innebærer å forenkle og effektivisere kundenes forretningsprosesser når de navigerer og handler i B2B-nettbutikken. Samtidig ønsker nettbutikkeier å bygge sterke digitale relasjoner med kundene sine, spesielt med tanke på den voksende andelen millenials og snart også generasjon Z som nå er beslutningstakere og innkjøpere på nett.
Kundeverdi nummer 1: Min side
En av nettbutikkens mest verdifulle tjenester er "min side". Gjennom vår integrasjon med Dynamics 365 Business Central, Dynamics NAV, Visma.net, Visma NXTT, Visma Global etc. kan vi gi kundene dine en unik innsikt i all sin historikk, og effektivisere hvordan kundene gjør nye bestillinger. Her finner kundene ikke bare all informasjon om hva B2B- nettbutikken har om dem, men mest av alt all info som ligger på kunden i nettbutikkens/B2B- selgers ERP- system. Det er f.eks. alle tidligere kjøp/fakturaer uavhengig av kanal, avtalte priser og rabatter, produkthistorikk, og mye mer.
For eksempel, med bare to klikk på "min side" kan kundene enkelt finne tidligere kjøpte varer og gjøre rebestilling. Dette gir en betydelig merverdi, og hvis dette gjøres riktig, kan det bygge solide barrierer mot konkurrenters løsninger.
Ved å tilby disse fem effektive måtene å søke etter varer på, ønsker vi å gjøre handelen så enkel, praktisk og givende som mulig for våre kunder.
Vi er her for å hjelpe deg med dine B2B-behov, og vi forstår viktigheten av å tilby en førsteklasses nettbutikkopplevelse, spesielt når det kommer til millennials, som er kjent for deres krav om gode kjøpsopplevelser.
Siste nytt
06.11.2024
Utviklingen av B2B-netthandel i et hybridsalgsperspektiv
B2B-omnichannel og hybrid salg er i ferd med å definere fremtiden for B2B-handel
06.09.2024
Ny nettbutikk til Suser i sivet
Nettsuksessen Suser i sivet får snart ny nettbutikk
03.09.2024
Digitroll er Miljøfyrtårn- sertifisert
Bærekraft og Miljøfyrtårn-sertifisering hos Digitroll